Monday, November 17, 2008

Panggilan yang terakhir... pergi jua akhirnya!....

Pada petang khamis lalu nekcun dikejutkan dengan satu berita sedih. Salah seorang sahabat lama nekcun telah menyahut panggilan ALLAH yang terakhir. Panggilan yang kita semua tidak boleh mengelak lagi.

Sesungguhnya sebagai manusia kita perlu redha dengan panggilan itu, tak kiralah samada diri kita sendiri atau pun saudara mara dan sahabat handai kita, walaupun ianya sesuatu yang amat sedih bagi kita semua bila orang yang disayangi meninggalkan kita untuk selamanya. Nekcun harap kaum keluarga Allahyarham akan tabah dan redha menghadapi pemergian beliau ini.

Nekcun dan ramai lagi sahabat-sahabat yang mengenali Allahyarham amat terkejut dengan sebab musabab pemergian sahabat kami itu. Iyalah… selama ini, telah bertahun-tahun sahabat kami itu menanggung derita kerana penyakit kanser, sehingga entah berapa kalilah Allahyarham terpaksa melakukan ‘kimo’. Namun Allah itu Maha kuasa, Allahyarham pergi bukan disebabkan penyakit kanser yang dihidapi bertahun-tahun, tetapi beliau pergi kerana terlibat dalam kemalangan jalan raya. Itulah yang paling menyedihkan kami semua sehingga tidak dapat lagi menahan air mata ketika mendapat berita itu.

Sebagai sahabat, nekcun mengakui bahawa Allahyarham adalah seorang yang ikhlas dan jujur dalam menjalinkan hubungan persahabatan. Pemergian beliau amat kami semua rasai kehilangannya dan sukar untuk dicari ganti. Nekcun do’akan semoga roh Allahyarham akan termasuk dalam golongan orang-orang yang beriman dan bertakwa. Aaammiiinnn…

3 comments:

izman said...

Innalillahhiwainnarojiun...

moga rohnya ditempatkan dikalangan hamba yg beriman.

chekdenoor said...

Salam,

Inilah kehidupan......

Semasa hidup.... kita kenalah Beramal...seolah...kita akan mati esoknyer dan ..... kita kenalah Berusaha untuk kehidupan...seolah kita akan hidup selamanyer.........

Rozlan Mohamed Noor (RMN) said...

Itu sudah janji Tuhan pada hambanya, semoga rohnya dicucuri rahmat. al-fatihah