Wednesday, May 12, 2010

SEANDAINYA KAU ADA...


Alhamdulillah, novel terbaharu nekcun telah mula berada di pasaran sekarang. Inilah salah satu buah tangan nekcun untuk peminat-peminat novel Melayu untuk tahun ini. Nekcun berharap benar ianya dapat memenuhi citarasa peminat novel semua.

SEANDAINYA KAU ADA sesuai untuk semua lapisan umur kerana ianya merangkumi kehidupan semua lapisan masyarakat dan umur. Semoga apa yang nekcun garapkan di dalam novel ini akan dapat memberi tauladan, kesedaran dan kebaikan kepada semua insan yang membacanya di dalam kita mengharungi kehidupan akhir zaman yang penuh pancaroba ini.

SINOPSIS:

Apabila yang diimpikan dan diharapkan tidak menjadi kenyataan walaupun ianya sudah berada di depan mata, Nur Syahirah jadi bagaikan layang-layang putus tali. Nur Syahirah berkelana ke negara yang amat asing baginya kerana membawa hati yang duka lara.

Berbekalkan kecekalan hati dan kekuatan semangat yang masih bersisa, Nur Syahirah cuba membina hidup baru di perantauan. Di dalam kehidupan global tanpa sempadan itu, Nur Syahirah bertemu dengan Isaac.

Perkenalan di alam cyber telah menjadi realiti kehidupan di alam nyata apabila Isaac menjejaki Nur Syahirah di negara yang berlainan benua itu. Cinta yang luhur membawa Isaac mencari Nur Syahirah, gadis yang dipujanya walaupun belum pernah bertentang mata.

Bagaimanapun, Nur Syahirah jadi keliru apabila Iskandar, tiba-tiba muncul antara dia dan Isaac. Amat payah untuk Nur Syahirah menerima cinta Iskandar ataupun Isaac kerana kisah pilu dahulu sentiasa membelenggu hidupnya.

Berkat sabar dan sikapnya yang tidak mudah putus asa, akhirnya Iskandar berjaya mengahwini Nur Syahirah. Dalam kekeliruan mengenali perasaan sendiri, Nur Syahirah pasrah dan berusaha untuk membalas cinta luhur suaminya itu.

Namun, apabila kebahagiaan Nur Syahirah disamping suami tercinta sudah mula menjengah, hati Nur Syahirah diduga lagi. Fazlur, lelaki yang pernah mengecewakannya dahulu kembali menagih perhatian Nur Syahirah.

Walaupun telah berkahwin dengan Rozita, wanita pilihannya, Fazlur masih mengharapkan kehadiran Nur Syahirah semula. Nur Syahirah yang merasakan bahawa Fazlur perlu mendapat sokongan dan perhatiannya, telah menyebabkan Iskandar berada dalam keadaan serba salah. Apakah reaksi Iskandar terhadap isterinya itu?

Hanya SEANDAINYA KAU ADA akan menyingkap semua rahsia, kemelut dan gelora yang telah melanda dan menyelubungi kehidupan Nur Syahirah, Iskandar, Isaac , Fazlur dan Rozita.


Apabila minda tidak dapat berfikir, ikutlah gerak hati

"Bagaimana anggapan orang kampung? Saya adalah anak gadis yang majlis perkahwinannya terpaksa dibatalkan kerana tunang saya lebih mencintai wanita lain. Syirah, anak dara yang kena reject!" ~ Nur Syahirah.

"Syirah, izinkanlah I mencantumkan kembali serpihan cinta you yang pernah hancur dahulu. I janji, I akan tetap setia pada cinta yang satu ini. Berilah I peluang ini, Syirah!" ~ Iskandar.

"Demi kebaikan Syirah dan demi cinta saya pada dia, sebab itulah saya tinggalkan dia dulu. Biarlah apa sebabnya itu terus menjadi rahsia saya tapi saya mahu dia tahu bahawa saya bukan sengaja mahu menyakiti hatinya. Saya tak mahu dia terus membenci saya kerana hanya dia perempuan yang pernah saya cinta dengan sepenuh hati saya!" ~ Fazlur.


Semoga anda semua seronok membaca novel ini... Terima kasih di atas sokongan semua!..

4 comments:

maza said...

wahhhh!!!! Tahniah Nekcun..

maza gak ler tak terbit2 lagi bukunya...

yg ada buku tiga lima yg semakin banyak angka dan besar-besar pula nombor akaunnya. aderkkkk

Tie said...

Tahniah !!

Tie pula teringin nak tulis novel ala-ala korean.. tapi selalu sekerat jalan je... hehe...

Anonymous said...

tahniah nek cun.. de buku baru, nnti bkesempatan sy beli yer..

pepun tahniah lg sekali nekcun..

-nin-

noorlara said...

tingin nak baca novel tu menarik, kena gi carile ni.

lama tak jenguk blog kite,nekcun sihat ke