Wednesday, August 26, 2009

Ucapan yang mengharukan perasaan!...

Setiap kali Takbir bergema
Hatiku yang sunyi bertambah hiba
Memendam rindu yang kian membara
Dikau yang ku cinta sekian lama
Dari ku muda hingga ke tua.
Kini...
Mungkin kau tidak mengingati ku lagi
Entah bila cintamu boleh ku milikki
Namun aku akan terus menanti
Kerana hati ini tidak pernah sangsi
Hanya kau yang ku cinta sampai mati!...
Wahai sayangku...
Semoga kau dapat merasa segala rinduku
Ku sampaikan salam di angin lalu
Semoga Aildil Fitri mu gembira selalu...

Dariku,
”Insan yang telah kau lupakan”

Cuba kekawan bayangkan, apakah perasaan kekawan kalau ketika sedang tension dan stress kerana tengah menangani beban kerja di pejabat yang sentiasa bertimbun-timbun, tiba-tiba didatangi oleh Kad Hari Raya yang pertama di terima dengan ungkapan yang sedemikian?
Sekadar mahu berkongsi rasa syahdu dan sendu yang sedang nekcun rasakan sejak semalam!...

9 comments:

mohamadkholid said...

saya juga blum dpt kad raya... huhu

kayteeze said...

Kekasih gelap ke Nekcun ? Uwaaa.... sedihnya....

Dah bertahun2 Tie tak dapat kad raya. Cuma duit raya dari abang je, hihi...

KAKTINY said...

aduh duh duh nek cun..
mau banjir airmata di cheras ni kalau tiny terima kad camtuh..

setianya si dia...
"dari ku muda hingga ku tua"..

.... takdir penentu segala...
kan nek cun kan kan kan...
(terasa sebak tetiba... huhuhuhu)

Nek Cun said...

Mohamad, tak mengapalah... nanti nekcun hantar kad pada Mohd ya!... hehehe...

----

Tie, tak tahulah kekasih gelap ke terang, sebab nekcun sendiri tak tahu sape!... masih meneka-neki nih!... terkejut juga bila ada 'secret admirer' dari dulu kerana nekcun ni dulu 'tomboy' sikit!...hehehe...
Tapi... nekcun rasa macam ada orang sengaja nak kenakan nekcun nih!...

---

Tiny, nekcun pun rasa sebak juga bila mula-mula baca kad tu... tapi bila dah penat dok fikir sape dia nih... dah naik malas pulak nak fikir!...
Rasa macam nak buat anoucement : kalau betul rindu, silalah tunjukkan diri!... baru boleh tahu betul ke tidak!...
Tapi, kalau betul dia memang sayang pada nekcun, nekcun minta ma'aflah sebab tak tahu!... sape suruh tak masuk meminang dulu?... hehehe...

izman said...

errr.... si dia yg lama tu masih berharap sgt ke?? kes berat ni.

kalau kes gini saya rasa nekcun dan atok jumpa dia dan selesaikan masalah tu.

chekdenoor said...

Ukhussss..... kalau chekdee jadi atok....sure jeles giler cam tu...... "Dia lom kawin ker nekcun??"

Tapi best gak...ada yang sayang sampai kita tua......ukhusss..... chekdee...tak ada.....yang sayang chekdee hanyalah anak-anak dan suami...... so...tak ada pengalaman cam tu....

Tulah....nekcun....cun sangatttt.....senyuman nekcun yang manis dan menawan........awet muda lagi......

Nek Cun said...

Izman... sebenarnya nekcun pun pening gak memikirkan siapakah gerangannya sipenghantar kad itu!... tu yang nekcun buat derrrk jer la nih!...

---

Chekdee...macam nekcun kata tu ler... sebenarnay nekcun pun tak tahu sape...sbb kad tak ada nama... seingat dulu masa sekolah tu ada ler sorang dua yang cuba nak 'jual minyak' kat nekcun tapi nekcun malas nak layan sbb nekcun ni 'tomboy' sikit... so... nak jiwang-jiwang nih tak main ler... Entahlah!... nekcun pun heran mana dia dapat alamat pejabat nekcun!...

NIN said...

mau bejat pale sy klu trima kad yg tetiba cmtu..

tpi dr ayat dlm kad tu mmg dia dh lama la perhatikan nekcun.. coz dr muda smpai tua tu..myb dia dh lama nk kenen nekcun sbb nekcun ni dulu ala2 tomboy tpi cun hehehe..so dia perhati dr jauh je la.. dan..br ni dia de kekuatan tuk mhntar kad pd nekcun..

kena bhati2 ni nekcun..

abu muaz said...

salam nek.