Thursday, October 1, 2009

Di sini ada Duit Raya ke?...


Mengucap panjang nekcun bila melihat gambar yang dihantar oleh seorang kawan. MasyaAllah!... adakah ini salah satu dakyah untuk menghina Umat Islam?...
Marilah kita renung-renungkan...

10 comments:

Rasha_rz said...

Maknanya mereka adalah Melayu warisan dan Islam keturunan...
nauzubillah...

nin said...

hmm.. sygkan tgk org2 yg cm gini.. sy penah nmpak yg pakai ketayap cm pak aji n yg tua pun penah br kuar dr kedai nmbor

x sedar ke mereka duit tu x berkat.. nauzubillah..minta dijauhkan dr kita smua..

KAKTINY said...

astaghfirullah hal'azim..

naper la sampai camtuh??..

harap2 dia beratur tu utk bagitau tokey tu jgn jual kt orang2 islam lebih2 lagi yg dtg pakai baju melayu lengkap bersampin!!!!... huhuhuhuhuhu

dfario said...

Confirm org Melayu, belum tentu org Islam.

3 kategori manusia di sisi Allah adalah Islam, Munafik & Kafir.

Walaupun seseorang itu lahir dlm keluarga Islam, bila tidak mengamalkan 5 perkara asas dlm rukun Islam, itu sudah cukup utk jadikan mereka org Munafik atau Kafir.

Tie said...

Adoi laa....

Kalau dah kemaruk judi pun, baliklah dulu, tukar baju tu... , malulah sikit kat orang bukan Islam, dan anak2 kecil...

chekdenoor said...

Salam nekcun,

Dulu semasa arwah nenek chekdee ada .....keluarga chekdee ni teruk gak.....ukhusss... nenek chekdee pun ada buku ramalan nombor ekor berdasarkan mimpi...... Tapi alhamdulillah, bila zaman berlalu, kefahaman islam telah jadi lebih baik... banyak amalan yang salah itu telah kita ketepikan.

Adila said...

ish! pakai baju raya pulak tu

hari tu saya ngan adik pegi amik gambar org2 yang beli nombor ekor haha
mmg diorg usya je kitorang amik gambar diorg tu ekeke~

Nek Cun said...

Salam Ila.. betul, inilah yang dinamakan Melayu 'Selam' jer bukan Islam!...

---

Nin, Itulah... sekarang ni orang2 begini dah tak tahu malu atau segan lagi untuk melakukan yang mungkar itu...

---

Tiny... harap-harap tu, begitulah!... tapi berat rasanya tidak!... hehehe..

Nek Cun said...

Dfario... betul!.. tapi tak semua orang Melayu itu Islam... jadi susah nak nilai dari mata kasar kita kan?...

---

Tie... betul laa kan?... macam dah tak menyempat-nyempat nak tukar baju pulak!... Silap-silap haribulan, entah-entah baru balik masjid sembahyang sunat Aidil Fitri, terus jer ke sana!... Hai!... entahlah!... apa nak jadi ngan manusia sekarang!...

---

Chekde... Alhamdulillah kalau kebangkitan Islam itu dapat membawa kita ke jalan yang lebih diredhai... Semoga kita semua akan sentiasa mendapat Rahmat dan HidayahNya...

---

Adila... gambar tu Dila yang tangkap ke?... memang betul-betul candid tuh!... hehehe... tapi elok jugalah untuk kita ingat mengingati sesama Islam...

maza said...

agaknya dame pi beli tiket balik kampung kat sebelah kedai tot tu kot?!


wakakaka..